"Mindig használj jóízű szavakat, hiszen soha nem tudhatod, mikor kell lenyelned őket." (ismeretlen)

Hírek

Ahogyan a résztvevők látták

2008.06.20.

Szokásunknak megfelelően az idei évben is szeretnénk lehetőséget adni a verseny résztvevőinek, hogy élményeiket, tapasztalataikat megosszák látogatóinkat, oldalunkon keresztül egymással. Összeállításunk első részében ezúttal az Erzsébet, a Catharina, a Fortély és a Rapa-Iti kormányosai mesélik el, ők hogyan látták a versenyt.

dr. Hódy Gábor (Erzsébet – Hódy Ügyvédi Iroda): Már harmadik éve neveztünk az Ügyvéd Kupa Nagyhajós Regattára és az elmúlt évek tapasztalatai alapján idén is élvezetes versenyzésre készültünk.
A pénteki napon igen későn értünk le Lellére, így csak a kikötőben hallottuk, hogy pénteken ítéletidő volt a Balatonnál, erős széllel és nagy hullámokkal. Bevallom, kissé örültem is az időjárásnak, mivel a mi hajónk egy dán típus, amit az Északi-tengerre terveztek, így az átlagos balatoni vitorlásokhoz képest jobban tűri az ilyen környezetet.
Másnap reggel neveztünk, amikor megtudtuk, hogy az időjárás miatt 2 órával csúszik minden program. Délelőtt a szél ismét megerősödött, ami megint jó érzéssel töltött el engem. A rendezőket és a parton kiállítókat kevésbé.
Végül 13 órakor – a módosított kiírás szerint – pontosan rajtolt a mezőny. A szél mérsékelten erős volt, igen nagy szélfordulókkal. Sajnos mi nem vettük észre a rajt előtt kb. 10 perccel jött szélfordulást, így a rajtvonal déli, előnytelenebb oldalán rajtoltunk.
Az „Erzsébet” – osztályában – az erős szeles cirkálásban a legversenyképesebb, így az első bójáig tartó cirkáló-szakasz végére nagyjából sikerült ledolgoznunk a rajtnál felhalmozott hátrányunkat. Következett a hátszeles szakasz Szemesig, ahol tartani tudtuk a pozíciónkat. Szemestől azonban olyan futtatott szakasz következett, ahol a spinakker már sok volt a génuánk pedig kevés, így sajnos 1-2 helyet visszacsúsztunk a befutóig. Végül osztályunkban az 5. helyen értünk célba.
Célba érés után – a rendező kikötő adottságait kihasználva – belevetettük magunkat a meleg medencékbe, a finn szauna és a gőzkabin izomlazító hatása pedig orvosilag igazolta a lustálkodást. Kissé meglepő volt, hogy a nagyszámú résztvevő közül csak igen kevesen éltek ezzel a lehetőséggel.
Összességében idén is jó verseny volt az Ügyvéd Kupa, az esti mulatozás azonban – az ismét eleredő eső miatt – valamivel visszafogottabbra sikerült az előző évekhez képest.

Szathmári Miklós (Catharina – Csaplitszki Jandó Kiss Ügyvédi Iroda): Izgatottan vártuk az idei Ügyvéd Kupát, a tavalyi második helyünkhöz hasonló eredményt szerettünk volna elérni. A pénteki viharos szél ellenére alig vártuk a szombati halasztott rajtot. A csapat taktika szerint elvetettük a backboard rajtot, de a mélység amit nyerhettünk megérte a fokozott figyelmet. A rajt után, jó tempóban haladtunk a parttal párhuzamosan. Sajnos két hajó is lefordított bennünket, de mi kitartottunk az eredeti elképzelésnél és az akkor látszott kifizetődőnek amikor 30-40 perccel a rajt után először az Eszes Tamás által kormányzott Elan majd a Hódy Gábor vezette Erzsébet is mögöttünk keresztezett bennünket az északi part felé. 5-6 csomós sebességgel haladtunk a zánkai bójához. Az öröm még jobban fokozódott mikor láttuk hogy a Rapa-Iti a déli parton halad mögöttünk és alattunk. A bója előtt még kétszer takkot váltottunk és ys. I és II-es hajók közt fordultunk. Spi fel aztán gyerünk a szemesi bója felé. Az Elan pillangózva haladt és mi folyamatosan faragtunk a különbségen, luv csatáztunk egy Ys. I-es Fükével majd halzoltunk és így távolabb egymástól haladtunk a bójáig. A forduló után 50-60 fok közt változó szélben értünk a célba és mivel nem láttunk egyetlen Ys. III.-as hajót sem titkon reménykedtünk a jó eredményben. Amikor kirakták az eredményeket kimondhatatlanul boldogok voltunk. A CATHARINA megszerezte első aranyérmét! A vasárnapi pályaversenyen is az előzőnapi rajttaktikát választottuk. A leálló szélben összecsaptunk a Rapa-Iti-vel. A hétvége mérlege egy arany és egy ezüstérem!! Soha rosszabb versenyt!!!

Pálinkás Gergely (Fortély – Cameron MC): Bár péntek 13-a volt, de optimista hangulatban vártam a fiúkat a fonyódi Sekli büfében Kormorán klubtársaim és néhány jéghideg kisfröccs társaságában. A meteorológia délutánra az erős szél, viharossá fokozódását jósolta. 6 óra körül Mucsi Laci kapitányunk kiadta a várva-várt „gyerünk fiúk” parancsot, úgyhogy társaimmal, Heindl Z-vel és Gáspár Combival felszereltük a játszós vitorlákat. Kósa Lilla sellőlányunk csak szombat reggel csatlakozott hozzánk, így négyesben vágtunk neki az útnak. Miután teljes vitorlázattal kikreutzoltunk a fonyódi móló félemeletnyi hullámain, Révfülöpöt vettük célba, majd Lellére ejtve 18 csomóval siklatva rohantunk a BLYC felé. Szombat reggel örömmel láttuk, hogy a szeles idő nem szegte kedvét sporttársainknak, és a mezőny népesebb lesz, mint valaha. Immár teljes létszámban vártuk a startlövést a 3-as északi szélben. Jól elcsípett rajt után rövid takkokkal húztunk Zánka felé, az északi parthoz közeledve egyre pöffösebb szélben. A Cohiba nyomában történt bólyavételt követően felrántottuk a spinakkert és raumban húztunk Szemes felé. A bőszeles szakasz végére teljes hátszelünk lett, amiben luvba döntve spinakkerezve Combi halált megvető bátorsággal tartotta helyén a baumot. A szemesi pályajelet már a Cohiba előtt, hatodik helyen vettük. Félszeles menet következett a frissülő északi szélben, immár a Kacor és az őt üldöző Westport nyomában, míg mögöttünk a Cohiba, a Praetor és a Santa Maria vívott szoros csatát. A befutó előtt száz méterrel egy tréfás fuvallat lefektette a bliszterező kacort, de a srácok pillanatok alatt összeszedték a hajót, még mielőtt eléjük kerülhettünk volna. Hatodikként szeltük át a célvonalat, kategóriánkban pedig ezüstérmesek lettünk, akárcsak YS III-beli klubtársaink az Aladdinnal Magyar Gyuri kormányzásával. Az előző két nap-két éjszaka megpróbáltatásai után a vasárnapi pályaversenyen nem sikerült maradandót alkotnunk. Izgalmas csatát vívtunk a Quartas-szal. Az utolsó fordulónál belső helyről eléjük is kerültünk, de Fischer Dezső és csapata nem várta meg, amíg Z-vel kihalásszuk a vízbe eresztett spinakkert és visszaelőztek minket. Emlékezetes hétvége volt, amely kiváló hangulatban telt. Hálásak vagyunk kiváló barátunknak, Dr. Pap Gábornak, hogy meginvitált bennünket erre versenyre. Ne vedd fenyegetésnek, de jövőre is jövünk!

Baranyai Sándor (Rapa Iti – OTP Bank DDR): A verseny új rendszerben történő lebonyolítása egy üzenetet is jelent számomra. A verseny szervezői, szponzorai egy az eddigitől merőben új, hídépítő szerepet vállaltak fel az amatőr és a profibb versenyzők között azzal, hogy az amatőr versenyzők részére, akik eddig csak nagyrészt túra versenyeken vettek részt, lehetőséget biztosítottak arra, hogy a nagyobb felkészültséget igénylő pályaversenyen is számot adjanak a felkészültségükről.
A Rapa - Iti legénysége bár még nem mondható egy összeszokott csapatnak, de a jövőt nézve nagy terveket szövögetünk. Egy osztályhajó vásárlásáról beszélgetünk egyre többet. A csapatot Baranyai Sándor , Gönczi Imre, Pál István, Németh József alkotja.
Rajt előtt mindenkin érződik, hogy készül a versenyre. A szerepek átbeszélésére adott lehetőséget az elhalasztott rajt. Imre barátunk az előző versenyből tanulva az időmérő szerepét vállalta magára, profi órája segítségével- a rajtot nem fogjuk elszúrni!- mondta,- igaza lett!
Az előző versenyből tanulva a hajót újra beállítottuk- Székely Tóni barátunk instrukcióinak megfelelően - amihez nagy reményeket fűztünk. 13-órakor elrajtoltunk Zánka felé kreuzolva. A csapat egyik fele amilyen gyorsan csak tudott megpróbált feljutni az északi partra gondolva arra, hogy ott kisebb hullámokban ugyanakkora szélben jobban fognak haladni - ebből csak a kisebb hullámok maradtak, a szél változott. Mi a déli partot választottuk. A szél pőffös volt, de folyamatosan fújt. A szélfordulókat próbáltuk meg jól kihasználni, és arra gondoltunk, hogy Székely Tóni barátunk az előbb még itt volt mellettünk.... A zánkai bója után felsóhajtottunk - végre itt a hátszeles szakasz. Az előző versenyen megtanultak most már olajozottabban működtek, de még nem hiba nélkül! Jó érzés volt érezni, ahogy a hajó életre kelt! Szemes előtt még azon töprengtünk, hogy fent lehetne-e hagyni a spint ... néhány hajó megpróbálta.. Látva az eredményt mi a levételnél döntöttünk ... nem bántuk meg!
Fél széllel berobogtunk a célvonalon két nagyhajó előtt, akik a célvonal mellett a versenybíróknak előbb egy" laza kézifékes farolást mutattak be, majd nagyon kedvesen maguk előtt beengedtek minket! Kösz utólag is ezt a kedves gesztust!
Külmotor vissza a helyére! Genoa le! Nagyvitorla le! Kötélrend ! Puffer ki ! Kikötés ! Kaja és egy kis üdítő ! Eredmény.....Hurrá 3-ak lettünk !!!
Eljött a pályaverseny napja. Dübörög a szél !!! Halasztás !!! Zokni fel !!! - Hangzott a vitát nem tűrő hang!!! Nem kell Igali Csillának kihangosítás !!! Telefon a meteorológiai állomásra ! Egy rövid várakozás után ki a vízre ! Fél Óra múlva rajt!
Indulunk! Mindenki a fedélzetre!
Amíg mindenki kiért több mint 20 percünk maradt arra. hogy a kedvezőbb oldalt megtaláljuk. A rajt most is jól sikerült! Tiszta a szél! A vitorla állítására figyelj! Ne aludj el! Fordulunk!
A pálya versenyen minden ellenfelünket jól látjuk, és a manőverekre azonnal reagálni tudunk. Az kreuz bója után a spin viszonylag hamar kiállt így hamar életre kelt a RAPA -ITI. A CATHERINÁVAL nagy csatát vívva , egy kicsit megelőzve őket, befutottunk! Izgalmas, jó verseny volt! Köszönjük a lehetőséget!

További hírek

Office Art Design

» Videók


» Galéria

» Ajánló

» Letöltések

» Compass Network